Sicílie - Trapani - výhled na moře
Evropa,  Trapani

Trapani – výchozí bod pro objevování Sicílie

Město Trapani se nachází na Sicílii. Přístavní město na západním pobřeží Sicílie, též přezdívané město soli. Proč? Těžká hádanka, jelikož zde odpařováním mořské vody získávají sůl prvotřídní kvality.

Letěli jsme zde na začátku září 2017 a čekali nás tu teploty kolem 35 stupňů. Ano, tak dlouho trvalo, než jsme to vše dali dohromady.😃

Většina lidí, co jsem přijede, má toto město jako startovní bod. Stráví zde 1-2 dny a pak si půjčí auto a projede celý ostrov. My jsme měli bohužel jen 4 dny (no 4 dny, večer jsme přiletěli a poslední den brzy ráno odlítali, takže 2 dny), takže jsme se pohybovali zde a v okolních městech.

Jak se dostat z letiště do centra?

Na letišti je k dispozici bus nebo si lze objednat odvoz pro jednu osobu za 7,50 €. Dále je možné si na letišti pronajmout rovnou automobil, což udělalo hodně lidí, se kterými jsme přiletěli. Cesta do centra Trapani trvá asi 30 minut. Letěli jsme s Ryanair a let byl dlouhý cca 2 hodiny.

Ubytování

Byli jsme ubytování přes Airbnb. Ubytování jsme si vybrali podle lokace, hodnocení a ceny. Nejlépe nám vyšel Lucia’s flat, který určitě doporučuji. Jedná se o poschoďový byt, kde jsou 2 ložnice a nahoře je k dispozici terasa. Byt není úplně vhodný pro lidi,  co měří přes 2 metry (i méně, s mýma 1,64 metry to bylo ok), jelikož vše je tedy menší/užší. Je to kousek od centra i od “pláží”.

Trapani - italská snídaně
Trapani – italská snídaně

Kam v Trapani

Pokud cestujete do Trapani, doporučuji mít to jen jako výchozí bod. Ve městě toho moc nenajdete. Najdete zde krásné historické centrum, ale na Sicílii jsou daleko zajímavější místa. Pokud ovšem cestujete jako my jen na pár dní. Okolí moc projet nestihnete.

Trapani památky

Erice

Město založené na bájné hoře Eryx. Je to krásné staré antické město, jako byste se vrátili do minulosti, když si odmyslíš turisty a předražené restaurace.😃

Z města se sem dostaneš pomocí lanovky (stojí 9 € nahoru i dolů).

Scurati jeskyně

Asi půl hodiny od Trapani najdete pravěké jeskyně, které jsou známé svými jeskynními malbami.

Výhled z jeskyně na moře

Více jsme toho bohužel zde nestihli. Máme v plánu se sem vrátit a tento ostrov více poznat a procestovat, pak očekávej další tipy.✌

Jídlo a pití v Trapani

Co je typické pro sicilskou kuchyni? Je to takový mix různých kultur, podle toho, kdo se na ostrově objevil. Je zde pochopitelně velký vliv kuchyně italské (klasické omáčky s rajčaty a česnekem, bazalka, olivový olej, atd.), ale i arabské (šafrán, rozinky, muškátový oříšek, skořice či kuskus). Jsme zde obklopeni mořem, takže jsou tu přirozeně i mořské plody a ryby (zvláště mečoun a tuňák). Dále se zde všude pěstují citrusové plody a vyrábí ovčí sýr pecorino siciliano a také canestrato (tvrdý sýr z ovčího a kozího mléka).

Typická sicilská jídla

Typický sicilský pokrm je Pasta con le sarde, kde hlavní ingredience jsou těstoviny, sardinky a fenykl. Dalším pokrmem, pro nás známějším, je Pasta alla Norma, kde dominují těstoviny, rajčata, lilek a ricotta. Další sicilskou perlou, která je na každém rohu, jsou smažené plněné rýžové kuličky Arancino.

Cizinci zde nemají na růžích ustláno (nebo my neměli), proto doporučuji se naučit se pár frázích, snad to pomůže.😀Dále pozor na siestu, každá restaurace má jinou otevírací dobu – většinou se neslučuje to, co je na Google nebo Facebooku. Ani na dveřích samotné restaurace často otevíračku nenajdete.

Pozor na siesty

Italové mají vše posunuté – čas snídaně, oběda i večeře. Snídaně by měla být v pohodě (jen pokud si chcete něco koupit otevírají později než u nás). Oběd nezapomeňte na siestu – oběd tedy určitě nebudete mít kolem 12:00, ale spíš kolem 14:00, případně si někde můžete zakoupit panini. Záleží na jakou restauraci natrefíte. Večeře – kolem 19:00 až 20:00 se vám bude zdát město poloprázdné, ale počkejte za pár minut až místní a italští turisté vyrazí do města.

Tipy, co jsme navštívili v Trapani

Maree

Rychlé občerstvení, kde naleznete smažené ryby, plody moře atd. Velmi dobré a za rozumnou cenu (platili jsme asi 10 € za jídlo pro oba). Večer kolem 21:00 je zde opravdu plno, tak raději přijďte dříve.

Capricci in Tavola

Místní jídla za super kvalitu a cenu. Zde jsem byli hodně často, ale bacha na otevírací dobu. Dáte si zde opravdu místní speciality, kdy si jen vyberete, co již mají navařeno a baštíte.

Al Vicoletto

Chtěli jsme navštívit na základě recenzí ještě tuto restauraci, ale když jsme večer přišli, měli plno a my další den už letěli domů.

Náš trip v Trapani

Na ubytování jsme se dostali až kolem 21:00 a hned jsme se vydali na večeři. Paní Lucia nám doporučila restaurace, kam zajít na skvělou večeři a co v Trapani vidět + jeho blízké okolí. Jenže toto je doba, kdy místní vylézají ze svých domovů a jdou se bavit, takže bylo všude poměrně plno. Navíc zde nejsou tolik zvyklí na zahraniční turisty, a proto jsme nebyli moc vítanými hosty.

Hladoví turisti v Trapani

Navštívili jsme místní restauraci Hostaria San Pietro, kterou nám doporučila i paní, která nás ubytovávala. Jídlo vypadalo a vonělo fantasticky. Sedli jsme si k volnému stolu a čekali. Po 10 minutách přišel pán a sdělil nám, že má plno. Ačkoliv jsme viděli volné stoly. Zkusili jsme tuto restauraci ještě asi 2krát. Jednou měli zavřeno, podruhé, ačkoliv měli otevřeno, nám paní tvrdila, že je zavřeno. A toto se nám na Sicílii stalo vícekrát.

Je dobré se naučit základní fráze, získáte plusové body a možná se i najíte.😅 Připravte se tedy, že k cizincům, co neumí italsky, se nechovají moc vlídně (nebo jsme neměli štěstí). Stejné přivítání čekejte téměř všude (pekárna, řeznictví atd).

Výlet do města Erice

Druhý den jsme se vydali do města Erice. Od našeho ubytování Lucia’s flat je to asi 45 minut pěšky. Lze se tam dopravit i místní dopravou. My zvolili první variantu. Bylo asi 35 stupňů, slunce pařilo, takže bych spíš volila příště ten autobus.😀 Jelikož je to město, které je nad městem, dostanete se sem pomocí lanovky (stojí 9 €/osoba – nahoru a dolů). V městě jste asi za 5-10 minut.

Ihned jak vystoupíte je možné si koupit pití, odskočit na toalety a koupit průvodce. My jsme šli sami, na mapě jsou 2 trasy, které vedou městem a podél památek. Za 1,5 – 2 hodiny jsme měli město projité a šli jsme se občerstvit. Jelikož jsme pivaři narazíte zde hlavně na piva jako Peroni, Moretti, Nastro Azzurro a Becks. Jelikož jsou zde většinou jen turisté i ceny jsou zde vyšší než v Trapani.

Erice - Birra Moretti
Erice – Birra Moretti

Nezapomeňte na siesty!

Tak na ně jsme právě zapomněli, když jsme kolem 15:00 byli zpět v Trapani a rozhodli se jít na baštu. Ano, všude bylo zavřeno. I otevírací doby restauracích nesedí s tím, co je na Facebooku či Googlu, takže je třeba zkoušet a zkoušet. My jsme v tuto dobu nic nenašli. Jen menší kavárnu, kde jsme si dali pivo a panini, kterých je po celém městě hodně (cena od 1,50 – 5 euro).

Po vyprahlé cestě jsme se rozhodli, že půjdeme na pláž. No na pláž, nečekejte tedy pláže z katalogů cestovek. Jedná se o opravdu malý kousek místa, kde je písek a hlavně všude kameny. Voda zde není nijak hluboká.

Výborné na našem ubytování byla prvně káva, kterou nám tam naše hostitelka nechala, za druhé terasa a za třetí kousek od nás byla pekárna. Každé ráno jsme snídali na terase, kde výhled byl sice na ostatní střechy, ale i tak bylo super. Večer jsme si donesli pizzu, piva a užívali si teplou zářijovou noc.

Trapani - pizza, pivo, večerní pohoda
Trapani – pizza, pivo, večerní pohoda

Scurati jeskyně

Poslední den před odletem jsem chtěli navštívit město, jehož jméno jsem úspěšně zapomněla. Dohnala nás ale místní doprava. Na místo jsme se měli dopravit autobusem, ale na nástupišti, kam nás poslala paní od železničních drah, žádný autobus nejel. Čekali jsme zde asi hodinu, pak jsme se na to vyprdli a udělali jsme si výlet do pravěké jeskyně, která je asi 30 minut od Trapani. V jeskyni najdete malby našich předků z pravěku. Dřív se holt věci dělali poctivě.😀

Dojem z Trapani

Ideální místo, pokud chcete strávit poklidný podzim s teplotami kolem 30 stupňů. Ve městě toho opravdu moc nenajdete, takže doporučuji spíše nějaké výlety v blízkosti Trapani nebo si půjčit auto a projet ostrov. Záleží, kolik máte dní. My určitě plánujeme jet sem na delší dobu a projet ostrov křížem krážem.